دارت گروپ
دارت گروپ
پشتیبان طراحی سایت
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سایت
  6. /
  7. پشتیبان طراحی سایت
پشتیبان طراحی سایت

پشتیبان طراحی سایت چه وظایفی دارد؟

پشتیبانی سایت، مجموعه اقداماتی است که بعد از طراحی سایت انجام می‌شود. درواقع وظیفه‌ی پشتیبان طراحی سایت این است که به طور مداوم سایت را بروزرسانی کند، درصورت نیاز اطلاعات سایت را ویرایش کند؛ همچنین مشکلاتی که در آینده ایجاد می‌شود را رفع کند. همانطور که یک گیاه برای زنده ماندن، نیاز به رسیدگی مداوم دارد، سایت نیز بدون پشتیبانی، کم کم منسوخ می‌شود. پس از طراحی سایت، نوبت به مدیریت محتوا و رسیدگی به بخش فنی می‌رسد. اغلب اوقات شخصی که طراحی سایت شما را انجام داده است، کار پشتیبانی سایت را هم برعهده می‌گیرد که این موضوع باید در قرارداد ذکر شود. زیرا در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است.

درصورتی که دانش کافی برای انجام این کار را داشته باشید، می‌توانید این بخش را برعهده بگیرید. اما بسیاری از مدیران کسب و کارها به علت نداشتن دانش و زمان کافی، از یک متخصص در این امر استفاده می‌کنند که فعالیت آن‌ها در فضای وب همچنان پابرجا بماند. هرچند که برخی از طراحان سایت، نحوه پشتیبانی سایت را بطور دقیق نمی‌دانند. زیرا در اکثر دوره‌های طراحی سایت به اندازه کافی به آموزش پشتیبانی سایت پرداخته نمی‌شود. البته برخی از شرکت‌ها، کار پشتیبانی سایت اصفهان را به عنوان جزئی از خدمات طراحی سایت در اصفهان، برای مدتی معین در قرارداد ذکر می‌کنند.

البته منظور ما در این مقاله، پشتیبان سایت وردپرسی است و وارد بحث پشتیبانی سایت‌های کدنویسی نمیشویم. هدف اصلی پشتیبان سایت وردپرس، حفظ و بهبود عملکرد سایت شما است. این شامل رفع مشکلات فنی، ارتقاء نرم‌افزار و قالب‌ها، به‌روزرسانی امنیتی و پشتیبانی از پلاگین‌ها و افزونه‌ها است. در کل، هدف اصلی پشتیبان سایت وردپرس این است که شما بتوانید با اطمینان و بدون هیچ نگرانی، به روزرسانی‌ها و تغییرات لازم را بر روی سایت خود اعمال کنید و از عملکرد بهینه و امن سایت خود لذت ببرید.

معمولاً پشتیبانی سایت وردپرسی توسط تیم‌های فنی و تخصصی ارائه می‌شود که تجربه و دانش کافی در زمینه وردپرس و مسائل مربوط به آن دارند. شما می‌توانید با ارتباط با ارائه دهندگان خدمات وردپرس، از خدمات پشتیبانی آنها استفاده کنید. همچنین، در صورتی که سایتتان توسط یک شرکت طراحی شده باشد، به احتمال زیاد تیم پشتیبانی آن شرکت هم کار پشتیبانی سایت شما را انجام می‌دهند.

البته در حال حاظر بسیاری از پشتیبان‌ها بصورت دورکار هم سایت شما را اداره می‌کنند و اصلا نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها نیست. پس شما هم می‌توانید پشتیبانی سایت خود را بصورت دورکار به یک شرکت یا ادمین سایت حرفه‌ای بدهید و بصورت آنلاین با آن‌ها در تعامل باشید. پشتیبانی سایت دورکار به شما این امکان را می‌دهد که با تیم پشتیبانی در هر زمانی و از هر مکانی در تماس باشید. این روش در فرآیند ارائه خدمات پشتیبانی بسیار مفید است و از طریق ارتباطات آنلاین، تیم پشتیبانی می‌تواند به مشکلات فنی سایت شما رسیدگی کند، به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دهد، مشکلات امنیتی را برطرف کند و به شما راهنمایی و مشاوره فنی بدهد.

در توضیحات بالا سعی کردیم گوشه‌ای از پشتیبانی طراحی سایت را برای شما توضیح دهیم. اگر به داشتن اطلاعات کامل در این زمینه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را از دست ندهید.

به طور کلی وظایف پشتیبان طراحی سایت شامل موارد زیر می‌شود که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

  • مدیریت محتوا
  • سئو سایت
  • بروز رسانی افزونه‌ها
  • تامین امنیت سایت
  • ایجاد تعامل با کاربران
  • تمدید هاست و دامنه
  • رفع خطاهای سایت
  • تغییرات ظاهری در سایت ( درصورت نیاز )
  • پشتیبان گیری از فایل‌های سایت

پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان

1- مدیریت محتوا در پشتیبانی سایت

یکی از بخش‌های مهمی که باعث جذابیت سایت می‌شود، محتوای آن است. محتوا می‌تواند نوشته، تصویر و یا ویدیو باشد. البته در برخی مواقع از هر سه موارد استفاده می‌شود. این تصمیم شماست که وظیفه‌ی تولید محتوا را برعهده‌ی پشتیبان سایت یا طراح سایت قرار دهید، یا اینکه خودتان محتوا را تولید کنید، سپس برای ویرایش یا بارگذاری در سایت، تحویل پشتیبان سایت اصفهان یا طراح سایت دهید. اینکه از کدام روش استفاده کنید را باید در قرارداد ذکر کنید.

برای بروز ماندن سایت و توان رقابت با همتاهای خود، لازم است که برای بخش تولید محتوای سایت خود، برنامه‌ی خوبی داشته باشید. زیرا برای فعال نگه داشتن سایت، باید محتواهای خود را در طی زمان‌بندی مشخص در سایت بارگذاری کنید. یکی از وظایف پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان مدیریت زمان‌بندی محتوای سایت است. همچنین محتوای شما از لحاظ کیفیت، باید به گونه‌ای باشد که نیاز مخاطب را برطرف کند. هرچقدر که طراحی سایت شما از نظر ساختار گرافیکی عالی باشد، بدون محتوای جذاب نمی‌تواند تاثیر زیادی در مخاطب بگذارد. همچنین محتواهای قدیمی را به هیچ‌وجه نباید به حال خود رها کنید؛ بلکه باید پس از مدتی، مطالبی را تحت عنوان بروزرسانی به آن‌ها اضافه کنید.

2- سئو سایت

یکی از عوامل مهم در رشد سایت شما، سئو سایت در اصفهان است. که البته برخی به علت نداشتن تخصص کافی در این زمینه، از قبول کردن آن به عنوان یکی از وظایف پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان، امتناع می‌کنند. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. تمام اقدامات انجام شده در فرایند طراحی سایت، از محتوای تولید شده تا لینک‌های موجود در سایت، باید مطابق با اصول سئو باشد. که این موارد همگی از وظایف پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان است

درواقع، سئوی سایت باعث می‌شود که ارزش واقعی سایتتان، در بین سایت‌های بی‌شماری که طراحی شده‌اند، مشخص شود. این موضوع بیشتر در طراحی سایت فروشگاهی قابل مشاهده است که صاحب آن فروشگاه میخواهد به درآمد بالاتری برسد. پشتیبان سایت در اصفهان باید در بخش سئو، توجه زیادی به ساختار تگ‌ها، لینک‌های مخرب، کلمات کلیدی، ساختار سایت و محتوای سایت داشته باشند. هر اندازه که سئوی سایت شما اصولی‌تر باشد، نمره‌ی قابل قبول‌تری از گوگل دریافت می‌کنید. که این امر باعث بالارفتن رتبه‌ شما در گوگل می‌شود؛ در نتیجه درآمد شما رشد قابل توجهی می‌کند. پس درنظر داشته باشید که کار طراحی سایت، به تنهایی باعث رونق گرفتن کار شما نمی‌شود

3- بروز رسانی افزونه‌ها در پشتیبانی سایت

یکی از موارد مهم در پشتیبانی طراحی سایت، بروزرسانی افزونه‌ها است. افزونه‌ها ابزارهای کمکی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تجربه‌ طراحی سایت حرفه‌ای را داسته باشید. سایت‌هایی که به کمک CMSها طراحی می‌شوند، بطور مداوم نیاز به بروزرسانی دارند. این کار باعث بالا رفتن امنیت و سرعت سایت می‌شود. همچنین با بروز کردن افزونه‌‌ها همواره می‌توانید از قابلیت‌های جدید آن‌ها استفاده کنید.

درکل، بروزرسانی افزونه‌ها باعث بالا رفتن بازدهی سایت می‌شود. پس یکی از مهم‌ترین وظایف پشتیبانی طراحی سایت این است که باید بطور مداوم سایت را چک کند؛ در صورت نیاز افزونه‌ها را بروز رسانی کند. البته در برخی مواقع، به علت تداخل افزونه‌ها با یکدیگر، بروز کردن آن‌ها باعث ایجاد اختلال در سایت می‌شود؛ در اینجا پشتیبانی سایت باید صبر کند تا افزونه‌هایی که نیاز به بروزرسانی دارند، ورژن جدید خود را ارائه دهند، سپس همه را باهم بروزرسانی کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از بروزرسانی، حتما از سایت خود بک‌آپ بگیرید تا درصورت ایجاد اختلال، یک نسخه از سایت را داشته باشید.

افزونه‌ها به 2 روش بروزرسانی می‌شوند:

  • از طریق مخزن وردپرس
  • از طریق هاست

گاهی برروز کردن افزونه‌ها، نیازمند دانش کافی در این زمینه است که پیشنهاد می‌کنیم قبل از سپردن این کار به یک پشتیبان سایت، از داشتن مهارت کامل او مطمئن شوید.

4- تامین امنیت

از مهم‌ترین دغدغه‌های کارفرمایان پس از طراحی سایت، می‌توان به امنیت سایت اشاره کرد. زیرا امنیت سایت، به نوعی باعث اعتبار سایت می‌شود. یکی از موارد مهمی که در بحث امنیت مطرح است، حفاظت از اطلاعات کاربرانی است که در سایت شما ثبت نام کرده‌اند. بنابراین حتی اگر سایت کوچکی دارید، باز هم باید امنیت سایت را تامین کنید. چنانچه پشتیبان سایت از این مورد غافل شود، ضربه‌ی سنگینی به سایت شما وارد می‌کند. پس بهتر است که در این زمینه از یک پشتیبان سایت یا طراح سایت متخصص استفاده کنید. اهمیت امنیت سایت، زمانی بیشتر می‌شود که سایت شما مورد حمله‌ی ربات‌ها قرار بگیرد. حفظ امنیت سایت به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از هاست امن
  • داشتن اینترنت مطمئن و امن
  • استفاده از سیستم عامل مطمئن و معتبر
  • استفاده از سیستم مدیریت محتوا، قالب و افزونه‌ها از منبع اصلی
  • داشتن از رمز عبور مطمئن
  • محافظت از سایت دربرابر اسپمرها
  • استفاده از گواهی SSL امن

5- ایجاد تعامل با کاربران

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب کاربر می‌شود، برقراری ارتباط موثر با بازدیدکنندگان و پاسخگویی در زمان مناسب به درخواست‌های آن‌ها است.

از جمله وظایف پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

تایید یا حذف پیام‌ها

اضافه کردن اکانت جدید یا حذف اکانت‌ها

دریافت منظم پیام‌های داخل سایت و ایمیل‌ها و همچنین پاسخگویی به آن‌ها

انتقال پیشنهادات و انتقادات کاربران به بخش فنی

6- تمدید هاست و دامنه

هاست: هاست‌ فضایی است که اطلاعات سایت خود را بر روی آن بارگذاری می‌کنید. هاست‌ها برای مدت معینی در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ این مدت را شما قبل از طراحی سایت و در زمان خرید مشخص می‌کنید. معمولا تا 20 روز مانده به انقضای مدت آن، فاکتور تمدید، به ایمیل شما ارسال خواهد شد که پس از پرداخت، هاست شما بطور خودکار تمدید می‌شود. همچنین تا 1هفته بعد از انقضا، فرصت تمدید آن را دارید اما بعد از گذشت این مدت، هاست شما از دسترس خارج می‌شود. که در اینصورت دوباره برای خرید آن باید اقدام کنید.

دامنه: دامنه همان آدرس سایت است که مانند هاست، دارای مدت مشخصی است که هنگام خرید مشخص می‌کنید. با این تفاوت که بعد از انقضای مدت آن، تا 1ماه برای شما رزرو می‌شود. اما بعد از اتمام این مدت، از شما سلب مالکیت می‌شود. در این صورت تازمانیکه شخص دیگری آن اسم را خریداری نکند، می‌توانید دوباره برای خرید آن اقدام کنید.

رسیدگی به تاریخ انقضای دامنه و هاست از وظایف پشتیبانی طراحی سایت است. ممکن است که صاحبان سایت، به علت مشغله‌ای که دارند، این مورد را فراموش کنند. به همین دلیل، این مورد را بر عهده پشتیبانی سایت می‌گذارند تا از عواقب آن جلوگیری کنند.

7- رفع خطاهای سایت

یکی از وظایف اصلی پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان، رفع خطاهای سایت است. پس از طراحی سایت، خطاهای زیادی در سایت مشاهده می‌شود. به همین دلیل پشتیبان سایت باید به خطاهای سایت کاملا آگاه باشد؛ حتی اگر یک خطا به ظاهر کم اهمیت باشد، اما در دراز مدت ممکن است باعث آسیب جدی مانند: از دست رفتن محتوا، کاهش سرعت سایت یا … شود. خطاهایی که در سایت بوجود می‌آید، هرکدام معنی خاصی دارد. در این گونه مواقع، پشتیبان سایت باید تشخیص دهد که مشکل پیش آمده مربوط به کدام بخش است؛ اتصال اینترنت، مرورگر، تداخل افزونه‌ها یا اینکه از طرف سرور است؟

8- تغییرات ظاهری در طراحی سایت

یکی دیگر از وظایف پشتیبانی سایت این است که قسمت‌های مختلف سایت را بررسی کرده، در صورت نیاز آن‌ها را دوباره طراحی کند. اولین چیزی که باعث جذب مخاطب می‌شود، ظاهر سایت است. پشتیبان سایت باید بتواند بخش‌هایی که نیاز به تغییرات دارد را، به گونه‌ای تغییر دهد که باعث افزایش بازدید سایت شود. همچنین باید به این موضوع توجه کند که اگر محتوایی باعث آسیب به سایت شود، سریعا باید آن را تغییر دهد. برای مثال، اگر تصویری وجود دارد که به دلیل حجم بالای آن، باعث کاهش سرعت سایت شود، باید آن را بهینه کند؛ یا اینکه کلا تغییر دهد.

9- پشتیبان گیری از فایل‌های سایت

تهیه‌ی نسخه پشتیبان از سایت، یکی دیگر از مواردی است که برعهده‌ی پشتیبان سایت است. پس از اتمام کار طراحی سایت در اصفهان، اولین کاری که باید انجام دهید، گرفتن فایل پشتیبان است. برخی مواقع مشکلاتی همچون، خرابی سرور، هک شدن یا… پیش می‌آید که باعث از بین رفتن تمام اطلاعات سایت شما می‌شود. در اینجا اگر از سایت خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه نکرده باشید، باید سایت خود را از نو طراحی کنید. همچنین، در برخی مواقع بروزرسانی‌هایی که در سایت انجام می‌دهید، باعث ایجاد اختلال در سایت می‌شود که گاها باعث از بین رفتن برخی از اطلاعات سایت می‌شود. در این مواقع، داشتن نسخه‌ی پشتیبان از سایت، می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان، به دو روش انجام می‌شود؛ 1- از طریق هاست _ 2- با کمک افزونه

سخن دارت

پشتیبانی سایت امری انکارناپذیر در روند پویایی هر سایتی به شمار می‌رود که به هیچ‌وجه نباید آن را نادیده گرفت. اگر به هر دلیلی زمان و دانش کافی برای انجام این کار را ندارید، توصیه می‌شود که حتما سایت خود را به یک متخصص در امر پشتیبانی بدهید تا از ایجاد هرگونه مشکلی در امان باشید. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه داشتید، می‌توانید از مشاوره رایگان با متخصصین دارت‌گروپ بهره‌مند شوید.

منتظر شنیدن صدای شما هستیم

0937-0910954

031-33457806

 

مطالب مرتبط وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *