دارت گروپ
دارت گروپ
طراحی سایت با وردپرس
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سایت
  6. /
  7. طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

در طراحی سایت با وردپرس، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که رعایت هرکدام ضروری است. مانند: قالب سایت، زبان سایت، افزونه های مورد نیاز، انتخاب صفحه ساز مناسب، نوع طرح سایت و …

در اینجا همه‌ی موارد را بطور کامل بیان میکنیم. پس تا آخر این مقاله با ما باشید تا همه چیز را درباره طراحی سایت با وردپرس اصفهان یاد بگیرید.

1- قالب مناسب برای طراحی سایت با وردپرس

قالب یا همان تم، اولین چیزی است که مخاطب هنگام ورود به سایت میبیند. درواقع همان ظاهر سایت است که شامل ترکیب رنگ، طرز چیدن محتواهای مختلف و چیدمان مناسب المانها است که باعث میشود مخاطب در نگاه اول جذب سایت شود. قالب، امکانات زیادی برای طراحی سایت با وردپرس اصفهان به طراح میدهد. قالب مناسب باید کار را برای کاربران راحت کند. یعنی به راحتی بتواند محصول خود را سرچ کند یا ارتباط مناسب با صاحب سایت را برقرار کند.برخی از قالب‌ها امکاناتی را به عنوان پیشفرض به شما میدهند. از جمله: تصاویر، انیمیشن، درگاه پرداخت، فرمهای تماس و ….

البته ممکن است قالبی را استفاده کنید که امکاناتی داشته باشد که اصلا به کارتان نیاید و سرعت سایتتان را پایین بیاورد. پس هنگام استفاده از یک قالب تنها به ظاهر آن توجه نکنید.

برای انتخاب قالب در طراحی سایت با وردپرس به چند مورد مهم توجه کنید:

  •  انتخاب قالب طراحی سایت با وردپرس با توجه به موضوع

در قدم اول شما باید مشخص کنید که چه نوع سایتی میخواهید داشته باشید؟ شرکتی؟ فروشگاهی؟ خدماتی؟ شخصی؟ یا …

مهمترین موضوع در طراحی سایت با وردپرس اصفهان، سازگار بودن قالب با موضوع سایت شماست. قبل از هرچیزی شما باید بدانید سایتتان باید چه امکاناتی داشته باشد، سپس بدنبال قالبی باشید که این امکانات را به شما بدهد. همچنین شما باید نظرات کاربرانی که از آن قالب استفاده کرده‌اند را ببینید تا از کیفیت آن قالب مطلع شوید.

  •  انتخاب قالب با توجه نوع زبان

در طراحی سایت با وردپرس سعی کنید قالبی را انتخاب کنید که با زبان مادری شما یا زبان محل فعالیت سایت سازگار باشد. یعنی اگر سایت شما ایرانی است، از قالبی استفاده کنید که زبان ایرانی را داشته باشد. یعنی نحوه‌ی چیدمان المانها RTL یعنی از راست به چپ باشد. یا اگر پروژه‌ای از یک کشور انگلیسی زبان دارید، از قالبی استفاده کنید که نحوه‌ی چیدن المان‌ها LTR یعنی از چپ به راست باشد.

البته در طراحی سایت با وردپرس اصفهان افزونه های زیادی وجود دارد که به کمک آنها، سایت را با چندزبان بین المللی نمایش میدهید. پس سعی کنید از قالبی استفاده کنید که از این افزونه ها پشتیبانی کند.

از جمله برترین سایتهای خارجی برای فروش قالب میتوان با این موارد اشاره کرد :

StudioPress _ MyThemeShop _ ElegantTheme _ ThemeFuse _ ThemeForest _ Themify

Themeisle _ EngineThemes _ MojoMarketPlace _ CssIgniter

  • استفاده از قالب اصلی یا قالب ترجمه شده

قالبهای اصلی توسط برنامه نویسان بین المللی نوشته می‌شوند که دارای امنیت، پشتیبانی و گواهی اعتبار هستند. در این قالب ها احتمال بروز خطا بسیار کم است. برای خرید این قالبها میتوانید به سایتهای پیشنهاد شده در بالا بروید. اما بخاطر تحریمهای موجود در ایران، خرید این قالبها کمی برای ما دشوار است. همچنین قیمت این قالبها به دلار است و برای خرید یک قالب باید هزینه زیادی را بدهیم. اما شرکتهای زیادی در ایران هستند که برای آسان کردن مسیر طراحی سایت با وردپرس اصفهان این قالبها را خریداری می‌کنند، سپس تغییراتی را در کدهای آنها انجام میدهند و آنها را در سایتهای مختلف برای فروش قرار میدهند. که به این قالبها، قالب نال شده میگویند.

اما استفاده از این روش مشکلاتی هم دارد. مثلا بعد از تغییرات در کدهای قالب اصلی، احتمال رخ دادن مشکلات امنیتی در قالب بسیار زیاد است. یا اینکه مشکلات جدیدی در قالب فارسی شده بوجود بیاید. همچنین ممکن است با بروز شدن قالب اورجینال توسط سازنده اصلی، قالب فارسی شده از دسترس خارج شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای طراحی سایت با وردپرس اصفهان اصلا از قالب آماده استفاده نکنید. زیرا قالبها مانند هر برنامه‌ی دیگری نیاز به بروزرسانی و پشتیبانی دارند. خیلی از قالبها اشکالاتی دارند که بعد از بروزرسانی، مشکلاتشان برطرف می‌شود. اما شما با نصب قالبهای کرک شده، از خدمات پشتیبانی و بروزرسانی محروم هستید. پس نمیتوانید از خدمات کامل آن قالب استفاده کنید. اکثر قالبهای رایگان دارای کدهای مخربی هستند که امنیت سایت شما را نابود میکنند. حتی ممکن است در ابتدا مشکلی برای سایتتان رخ ندهد و طراحی سایت با وردپرس را کامل انجام دهید. اما بعد از مدتی این مشکلات مشخص می‌شوند، ولی دیگر خیلی دیر است چون سایت شما کامل شده و دیگر نمی‌توانید سایت را کامل بیخیال شوید.

2- تفاوت افزونه های اصلی یا نال شده

افزونه های نال شده در طراحی سایت با وردپرس نیز مانند قالبهای نال شده است که نسخه غیر قانونی است. این افزونه ها میتوانند بسیار مخرب باشند. زیرا دارای کدهای مخرب زیادی هستند که میتواند امنیت سایت شما را با مشکل مواجه کند. همچنین با استفاده از اینگونه افزونه ها در طراحی سایت با وردپرس اصفهان، سایت شما در معرض هک قرار میگیرد که ممکن است اطلاعات سایت شما کلا نابود شود. همچنین اسن افزونه ها قابل بروزرسانی نیستند که همین موضوع در آینده میتواند برای سایتتان مشکل ساز شود.

همچنین این افزونه ها برای سئو سایت نیز به شدت مخرب هستند. زیرا باعث ایجاد لینکهای مخرب در سایت میشوند که در برخی مواقع ممکن است کاربران شما را به سایتهای دیگر هدایت کنند. البته شما ممکن است متوجه این موضوع نشوید. اما رباتهای گوگل با مشاهده این مورد سایت شما را جریمه میکنند و ممکن است شما مجبور شوید برخی کارها را از دوباره انجام دهید یا اینکه کلا سایتتان را از دوباره بسازید.

مورد بعدی اینکه اکثر افزونه ها مرتب بروز میشوند و شما برای استفاده از امکانات جدید و رفع مشکلات قبلی نیاز به بروزرسانی افزونه ها دارید. درصورتیکه افزونه های نال شده از این بروزرسانی محروم هستند. در نتیجه شما هم نمیتوانید از امکانات جدید در سایتتان استفاده کنید. همچنین هنگام خرید افزونه ها و قالبهای اصلی فیلم آموزشی هم دریافت میکنید. اما درصورت استفاده از نسخه رایگان، از این آموزش محروم هستید. البته برخی از افزونه ها بصورت رایگان توسط خود وردپرس در اختیار کاربران قرار میگیرند که مشکلی برای سایت ایجاد نمیکنند. سعی کنید نسخه های رایگان را فقط از خود مخزن وردپرس دانلود کنید که مشکلی پیش نیاید. در غیر اینصورت از هیچ سایت دیگری نسخه رایگان دریافت نکنید.

3- انتخاب بهترین صفحه ساز برای طراحی سایت باوردپرس

یکی از مهمترین موضوع در طراحی سایت با وردپرس اصفهان، انتخاب صفحه ساز است. صفحه سازها به شما این امکان را میدهند که سایت خود را کاملا مطابق با سلیقه خودتان طراحی کنید. البته هرکدام از این صفحه سازها مزایا و معایبی هم دارند. در ادامه به چند صفحه ساز معروف برای طراحی سایت با وردپرس اشاره میکنیم:

  • صفحه ساز المنتور
  • صفحه ساز ویژوال کامپوزر
  • صفحه ساز Divi Builder
  • صفحه ساز SpeedProd
  • صفحه ساز Spectra
  • صفحه ساز Themify
  • صفحه ساز Beaver Builder

اما سوال اصلی این است که از کدام صفحه ساز برای طراحی سایت با وردپرس استفاده کنیم؟

در پایین به چند ویژگی مهم اشاره میکنیم که با دانستن این موارد به راحتی بتوانید یک صفحه ساز خوب را تشخیص دهید:

  1. سرعت پایین صفحه ساز باعث کند شدن سایت میشود که در نتیجه باعث از دست رفتن کاربران آن سایت میشود.
  2. باید با پلاگینهای کاربردی سازگار باشد.
  3. باید امکان تغییرات در بخشهای مختلف سایت را به طراح سایت بدهد.
  4. قابلیت ریسپانسیو شدن داشته باشد. یعنی امکان طراحی سایت در حالت موبایل را به طراح بدهد.
  5. با اصول سئو سازگار باشد.

هرکدام از صفحه سازها طرفدارن خود را دارند اما از بین صفحه سازهای مختلف میتوان به صفحه ساز المنتور و صفحه ساز ویژوال کامپوزر به عنوان محبوبترین صفحه سازها اشاره کرد. برای دیدن تفاوت این دو صفحه ساز میتوانید مقاله بهترین صفحه ساز وردپرس را مطالعه کنید.

 

4- انتخاب طرح اختصاصی یا طرح آماده!

منظور از طرح های آماده، همان قالب‌ها هستند که در بالا توضیح دادیم. اما در طرح اختصاصی، طراح سایت باید با استفاده از ابزارهایی مانند، فیگما، فوتوشاپ یا Adobe Xd ابتدا طرح را آماده کند، سپس آن را در سایت پیاده کند. در اینجا سایت کاملا منحصربفرد طراحی می‌شود و شباهت بسیار ناچیزی با سایر سایتها دارد. البته از بین این ابزارها، فیگما محبوبیت بیشتری دارد. فیگما ابزار قدرتمند برای طراحی UI / UX  است که به طراحان کمک میکند سایت خود را کاملا کاربر پسند و مطابق با میل خودش طراحی کنند. همچنین اکثر طراحان اپلیکیشن نیز برای پیاده سازی طرح‌های خود از این ابزار قدرتمند استفاده میکنند. بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا مانند فیسبوک و اپل برای طراحی اپلیکیشنهای خود نیز از فیگما استفاده میکنند.

شرکت دارت، با تجربه بیش از 10سال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و انجام پروژه‌های مختلف برنامه نویسی و طراحی سایت با وردپرس اصفهان، آماده است تا طرح اختصاصی مطابق با سلقیه شما را برایتان انجام دهد.

برای مشاوره رایگان منتظر شنیدن صدای شما هستیم

031-33457806   _   0937-0910954

مطالب مرتبط وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *