دارت گروپ
دارت گروپ
بهترین صفحه ساز وردپرس
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سایت
  6. /
  7. بهترین صفحه ساز وردپرس
بهترین صفحه ساز وردپرس

تفاوت المنتور و ویژوال کامپوزر چیست؟

وقتی برای اولین بار می‌خواهید کار خود را در حوضه‌ی طراحی سایت با وردپرس شروع کنید، به احتمال زیاد سردرگم می‌شوید. زیرا نمی‌دانید بهترین صفحه ساز وردپرس کدام است! همچنین از کدام غالب و افزونه باید استفاده کنید که بهترین نتیجه را بگیرید. برای طراحی سایت با وردپرس صفحه‌سازهای زیادی دارد که هرکدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند. از معروف‌ترین این صفحه‌سازها می‌توان به المنتور و ویژوال کامپوزر اشاره کرد. با استفاده از این دو افزونه می‌توانید ساختار قسمت‌های مختلف سایت را سفارشی سازی کنید. بدون اینکه به کدنویسی نیازی داشته باشید. تقریبا می‌توان گفت که در تمامی دوره‌های طراحی سایت با وردپرس از صفحه‌ساز المنتور استفاده می‌کنند.

وردپرس، المنتور را در سال 2016 رونمایی کرد. تا کنون بیش از 4میلیون کاربر از این صفحه ساز وردپرس استفاده می‌کنند. همچنین ویژوال کامپوزر در سال 2017 رونمایی شد که تا الان بالای 2میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند.

بطور خلاصه هرکدام از این صفحه سازها طرفداران خود را دارند که ما در این مقاله سعی داریم مقایسه‌ای بین این دو صفحه ساز داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را برسی کنیم. چنانچه شما هم با این ابهام مواجه هستید که بهترین صفحه‌ساز وردپرس کدام است، پیشنهاد می‌کنیم که مطالب این مقاله را از دست ندهید.

المنتور و ویژوال کامپوزر را از جهات زیادی می‌شود مقایسه کرد که در پایین به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم :

1- رابط کاربری صفحه سازهای وردپرس

المنتور ساده‌ترین رابط کاربری را در بین تمام صفحه‌سازهای وردپرس دارد. بطوریکه حتی اگر مبتدی هستید، به راحتی می‌توانید با این صفحه ساز کار کنید. اما درک ویژوال کامپوزر برای مبتدی‌ها کمی پیچیده است. المنتور به شما امکان نمایش زنده تغییرات را می‌دهد. اما در ویژوال کامپوزر چنین ویژگی وجود ندارد. در طراحی سایت با المنتور شما تنها می‌توانید از ویرایشگر فرانت استفاده کنید اما در ویژوال کامپوزر شما در هر دو قسمت فرانت‌اند و بک‌اند می‌توانید از ویرایشگر صفحات استفاده کنید. البته برای ویرایش بخش بک‌اند نیاز به دانش حداقلی از برنامه نویسی دارید.

2- سرعت بارگذاری صفحات صفحه ساز وردپرس

 

سرعت مناسب، یکی از اساسی‌ترین مواردی است که در طراحی سایت با وردپرس باید به آن توجه کنید. در المنتور سرعت بارگذاری المان‌ها بسیار زیاد است؛ که باعث می‌شود به سرعت سایت خود را سفارشی سازی کنید. بخاطر همین ویژگی خیلی از کاربران، آن را به عنوان بهترین صفحه ساز وردپرس انتخاب کنند. اما سرعت پایین ویژوال کامپوزر یکی از باگ‌هایی است که باعث کاهش علاقه کاربران به این پلاگین شده است.

3- تنوع المان‌ها در صفحه ساز وردپرس

المان‌ها در هردو صفحه ساز تقریبا یکسان هستند. هردو صفحه ساز بیش از 50 المان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین هردو صفحه ساز، افزودنی‌های جانبی دارند که المان‌های بیشتری به سایت اضافه می‌کنند که به کمک آنها می‌توانید از طراحی سایت با وردپرس لذت ببرید. البته این افزودنی‌ها در صفحه ساز المنتور حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر هستند. افزودنی‌های ویژوال کامپوزر برخی مواقع ضعیف هستند و باعث تضعیف سایت می‌شوند.

 

4- الگوهای پیشفرض در صفحه ساز وردپرس

الگوهای پیش‌فرض باعث افزایش سرعت طراحی می‌شوند. هرچه تعداد این الگوها بیشتر باشد، روش طراحی سایت آسان‌تر می‌شود. در صفحه ساز المنتور بیش از 120 الگوی پیشفرض وجود دارد. همچنین در ویژوال کامپوزر حدودا 90 الگو وجود دارد.

در موارد بالا مواردی را مقایسه کردیم که در هردو صفحه ساز مشترک است. اما هرکدام از این صفحه سازها دارای ویژگی منحصربفردی هستند که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ویژوال کامپوزر : این صفحه ساز دارای بروزرسانی مادام‌العمر است که در برابر المنتور که سالی 1بار آپدیت می‌شود، یک برتری محسوب می‌شود.

همچنین دارای قابلیت role manager  است که به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی به بخش‌های خاصی از صفحه‌ساز را برای هر فرد تعیین کنید.

المنتور : در المنتور یک ویژگی به نام حالت تعمیر وجود دارد که هنگام طراحی سایت با وردپرس بسیار کاربردی است. این ویژگی برای زمانی است که میخواهید تغییراتی را در ظاهر سایتتان ایجاد کنید. شما با فعال کردن این گزینه، یک صفحه به عنوان پوشش سایت ایجاد میکنید؛ سپس تغییرات دلخواه را ایجاد می‌کنید. بدون اینکه کسی از بهم ریختن سایتتان باخبر شود. زیرا در این مدت، کاربران تنها صفحه‌ی پوششی که بر روی سایت قرار دادید را مشاهده می‌کنند.

از دیگر قابلیت منحصر بفردی که در المنتور وجود دارد، ریسپانسیو بودن است. که از اساسی‌ترین نکات طراحی سایت است. با توجه به فراگیری استفاده از تبلت و گوشی‌های هوشمند، شما باید سایت خود را متناسب با همه‌ دستگاه‌ها طراحی کنید؛ که این قابلیت می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

5- روش انتقال داده‌ها از کامپوزر به المنتور

از سال 2020 به بعد، وردپرس این قابلیت دراضافه کرد که می‌توانید از هردو صفحه ساز المنتور و کامپوزر بطور همزمان در هنگام طراحی سایت با وردپرس استفاده کنید. اما برای انتقال اطلاعات از ویژوال کامپوزر به المنتور، ابتدا المنتور را نصب کنید؛ تمامی قسمت‌های سایت را به کمک این افزونه بازسازی کنید. سپس ویژوال کامپوزر را حذف کنید.  قبل از حذف افزونه کامپوزر، از بازسازی کامل سایت توسط المنتور مطمئن شوید. زیرا بعد از حذف پلاگین ویژوال کامپوزر، تصاویر سایت از دسترس خارج می‌شوند و دیگر به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت. همچنین اگر صفحه‌ای را با کامپوزر ساخته‌اید که URL آن را در سرچ کنسول تعریف کرده باشید، اگر میخواهید URL آن صفحه همچنان در حالت ایندکس باقی بماند، باید آن صفحه را با المنتور بازسازی کنید. سپس بعد از حذف صفحه‌ی ساخته شده توسط کامپوزر، URL صفحه‌ی جدید را به همان URL  صفحه‌قبلی تغییر دهید.

سخن نهایی

بطور دقیق نمیشود گفت بهترین صفحه ساز وردپرس کدام است. زیرا هرکدام از این پلاگین‌ها دارای طرفداران خاص خود هستند. اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را دارید، متناسب با هدف خود، یکی از این صفحه سازها را استفاده کنید.

اما از جمله قالب‌های معروفی که با ویژوال کامپوزر سازگار هستند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • Startit مناسب برای کسب و کارها
  • Porto قالب چندمنظوره سازگار با WooCommerce
  • The Retailer قالب تجارت الکترونیک برای WooCommerce
  • قالب X
  • Betheme

همچنین از جمله قالب‌های مهمی که با صفحه ساز المنتور سازگار هستند، می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

  • Astra
  • Layers
  • Zakra
  • OceanWP
  • generatePress
  • Page Builder Framework
  • Hello Elementor
  • Neve

در پایان، سعی کردیم در این مقاله بدون هیچ‌گونه داوری، به نقاط ضعف و قوت هرکدام از این پلاگین‌ها بپردازیم. امیدواریم با خواندن این مطالب کمکی به شما کرده باشیم

مطالب مرتبط وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *