دارت گروپ
دارت گروپ
قیمت طراحی سایت
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سایت
  6. /
  7. قیمت طراحی سایت
قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت چگونه تعیین می‌شود ؟

طراحی سایت نوعی خدمت است و نمی‌توان برای کارهای خدماتی قیمت دقیقی مشخص کرد. این امر بستگی به موارد بسیاری دارد که در ادامه میخواهیم بطور کامل آن‌ها را بررسی کنیم. درواقع اشخاص با توجه به هدفی که دارند، تصمیم به داشتن وب‌سایت می‌گیرند. اما سوال اصلی اینجاست که نحوه تعیین قیمت طراحی سایت چگونه است؟ پس اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید، به شما پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله کنار ما باشید تا پاسخ سوالتان را بطور کامل دریافت کنید.

1_ شرکت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت در هر شرکتی، متفاوت است. درواقع، هر شرکتی با توجه به تجربه و مهارت خود قیمت طراحی سایت متفاوتی را ارائه می‌دهد. بطور مثال، شرکت‌هایی که اعتبار، سابقه و تخصص بیشتری داشته باشند، قیمت طراحی سایت در آن‌ها نیز بیشتر است. اما این‌گونه نیست که اشخاصی که هزینه کمتری دریافت می‌کنند، خدمات طراحی سایت را با کیفیت پایین ارائه دهند. بسیاری از افراد برای اثبات توانایی خود به دیگران، در ابتدا هزینه کمتری را دریافت می‌کنند اما پس از کسب تجربه در این مسیر، به مرور زمان قیمت خدمات خود را افزایش می‌دهند. البته این نکته را اضافه کنیم که بالا بودن قیمت طراحی سایت در یک شرکت، دلیل خوبی برای نشان دادن کیفیت، تخصص و تجربه‌ی آن‌ها نیست.

2_ نوع دامنه

دامنه همان آدرس سایت شماست که دارای پسوندهای مختلفی است که در پایین به چند مورد اشاره می‌کنیم

 

  • com.
  • ir.
  • net.
  • gov.
  • co.
  • org.
  • biz.
  • edu.
  • info.

هرکدام از این دامنه‌ها برای اهداف خاصی به کار می‌روند. همچنین از لحاظ قیمت نیز، باهم تفاوت دارند که در قیمت طراحی سایت اصفهان نیز تاثیر دارند. شما باید با توجه به هدفی که دنبال می‌کنید، دامنه‌ مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین اگر به دنبال دامنه با قیمت مناسب هستید، می‌توانید از ir. استفاده کنید که در مقایسه با دیگر دامنه‌ها قیمت کمتری دارد. این دامنه نشان دهنده منطقه ایران است؛ که باعث می‌شود کاربران ایرانی بهتر شما را پیدا کنند.

3_ نوع هاست

هاست به فضایی گفته میشود که اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد. پس باید امنیت مناسبی داشته باشد، تا از ایمنی اطلاعات سایت خود مطمئن شوید. هاست‌ها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند و هرکدام قیمت متفاوتی دارند که در قیمت طراحی سایت تاثیرگذارند. در ادامه به دسته بندی هاست‌ها اشاره می‌کنیم:

دسته بندی هاست‌ها بر اساس نوع سرویس:

  • هاست اشتراکی
  • هاست اختصاصی
  • هاست وردپرس
  • هاست پرستاشاپ
  • سرور مجازی ( VPS )
  • هاست ابری

دسته بندی هاست‌ها بر اساس سیستم عامل سرور

  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز

دسته بندی هاست‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی

  • هاست داخلی
  • هاست خارجی

شما باید با توجه به نوع فعالیتی که دارید هاست مناسبی را تهیه کنید.

4_ نوع پیاده سازی بک‌اند در طراحی سایت

مفهوم BACK-END یا بک‌اِند به قسمتی گفته می‌شود که ارتباط کاربر با سایت را فراهم می‌کند. قبل از هر توضیحی، شما باید بدانید که سایت شما از چه روشی طراحی می‌شود! زیرا یکی از عواملی که در تعیین قیمت طراحی سایت اصفهان نقش مهمی دارد، نوع طراحی است. بطور کلی سایت‌ها به دو روش طراحی می‌شوند:

  • کدنویسی
  • سیستم مدیریت محتوا یا  CMS

قیمت طراحی سایت در روش کدنویسی با توجه به تخصصی که ارائه می‌شود، بالاتر است. چنانچه سایت شما با کدنویسی طراحی شود، برای بخش بک‌اند، باید از زبان‌های PHP , PYTHON , SQL , ASP.NET و JAVA استفاده کنید. هرکدام از این زبان‌ها هزینه‌ی متفاوتی دارد و مقدار ثابتی برای این موضوع تعریف نشده است.

اما در استفاده از CMSها، با توجه به زمان کمتری که صرف این کار می‌شود، قیمت طراحی سایت نیز کمتر می‌شود. زیرا در این روش بخش عمده‌ی کار بصورت پیش فرض وجود دارد و طراح نیازی به کدنویسی ندارد. این موضوع باعث تسریع در روند طراحی می‌شود. درحال حاضر، وردپرس و جوملا، محبوب‌ترین CMSها در بین کاربران هستند.

5_ نوع پیاده سازی فرانت‌اِند در طراحی سایت

FRONT-END یا فرانت‌اِند به ظاهر سایت گفته می‌شود که برای کاربر قابل مشاهده است. ساختار یک وب‌سایت از 2طریق پیاده سازی می‌شود:

  • طرح اختصاصی
  • استفاده از طرح قالب آماده

وقتی صحبت از طرح اختصاصی می‌شود، باید این نکته را در نظر بگیرید که پیاده کردن طرح اختصاصی با سفارشی سازی کاملا فرق می‌کند. قیمت طراحی سایت با استفاده از طرح اختصاصی قطعا بیشتر است. زیرا زمان بیشتری باید صرف شود. وقتی شما درخواست طرح اختصاصی را داشته باشید، طراح باید یک طرح جدید را مطابق یا میل شما طراحی کند. به همین دلیل شباهت بسیار کمی با سایت‌های دیگر دارد. در قسمت فرانت‌اِند از زبان‌های CSS , HTML و JAVA SCRIPT استفاده می‌شود که برای استفاده از این‌ها، به دانش بالا و تجربه‌ی بسیاری در امر طراحی نیاز است.

اما در قالب‌های آماده، طراح نیاز به خلاقیت خاصی ندارد. زیرا طرح کلی، از قبل آماده است. در اینجا طراح با کمی تغییرات می‌تواند پروژه را تمام کند. همچنین زمان بسیار کمتری صرف می‌شود که باعث می‌شود پروژه را سریع‌تر به شما تحویل دهد. پس به این موضوع دقت کنید که اگر درخواست طرح اختصاصی را داشته باشید، باید از طراح بپرسید که آیا میخواهد تمام پروژه را خودش طراحی کند یا اینکه میخواهد از قالب آماده استفاده کند و تنها با کمی تغییر، آن را سفارشی سازی کند؟

6_ امکانات سایت

از دیگر عوامل مهمی که در تعیین قیمت طراحی سایت اصفهان تاثیر دارد، امکانات سایت است. مشتری باید با توجه به فعالیت خود، امکاناتی که میخواهد را در همان مرحله‌ اول به طراح اعلام کند. بطور مثال، سایت شرکتی که تنها برای معرفی برند یک کسب و کار طراحی می‌شود، قطعا هزینه کمتری نسبت به قیمت طراحی سایت فروشگاهی دارد که امکانات زیادی دارد. همچنین هرچه تعداد صفحات سایت بیشتر باشد، قیمت طراحی سایت اصفهان نیز بیشتر است.

در پایین چند نمونه از امکاناتی که باعث افزایش قیمت سایت می‌شوند را اشاره می‌کنیم:

  • چند زبانه بودن
  • امکان عضوگیری و مدیریت کاربران سایت
  • طراحی گالری تصاویر زیبا
  • ایجاد مقالات و خبرنامه‌ها
  • امکان خرید در سایت

7_ DATA ENTRY ( دیتا اینتری )

data entry همان اطلاعاتی است که وارد سایت می‌شود. سایت طراحی شده بدون اطلاعات، باعث می‌شود که مخاطب چهره‌ واقعی سایت را تشخیص ندهد. در اصل، ظاهر واقعی سایت است که باعث جذب مخاطب می‌شود. اطلاعات وارد شده باید مطابق با قوانین سئو باشند تا برای سایت مشکلی ایجاد نکنند. ممکن است که برای این کار، شخص متخصصی را استخدام کنید تا آسیبی به سایت شما وارد نشود. هزینه‌ی وارد کردن اطلاعات، با توجه به حجم آن‌ها متفاوت است. هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، مسلما هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید. موضوع data entry شامل تایپ کردن، رونویسی و ایده‌پرازی است. درکل شخصی که در این حیطه فعالیت می‌کند، وظیفه‌ی مدیریت اطلاعات را برعهده دارد.

8_ سئو و بهینه سازی سایت

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت طراحی سایت اصفهان، سئو سایت است. شما باید سایت خود را مطابق با الگوریتم‌های گوگل طراحی و بهینه کنید تا نمره‌ قابل قبولی از گوگل دریافت کنید. به این کار، سئو گفته می‌شود. سئو فرایندی است که باعث افزایش رتبه‌ی سایت شما در صفحات گوگل می‌شود. در نتیجه باعث افزایش فروش و رونق گرفتن کسب و کارتان می‌شود.

این کار بر روی کلمات انجام می‌شود؛ وقتی کاربران، در موتورهای جستجو کلمه‌ای مرتبط با کسب و کارتان را جستجو کنند، سایت شما نمایش داده می‌شود. هزینه این کار بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. هرچقدر که رقابت در حرفه‌ی شما بیشتر باشد، قطعا پول بیشتری باید بپردازید. مثلا شخصی که در حوضه‌ی لباس فعالیت می‌کند، به دلیل رقابتی که در این کار وجود دارد، کار بسیار سخت‌تری نسبت به کسی دارد که در حوضه‌ی فروش لوازم تحریر دارد. پس باید هزینه‌ی بیشتری بپردازد.

البته برخی از شرکت‌ها تنها کار طراحی سایت را انجام می‌دهند اما بخش سئو را به هیچ وجه تقبل نمی‌کنند. علت این امر، نداشتن تخصص، تجربه و دانش کافی در این زمینه است. شرکت دارندگان رهنما تجارت ( دارت ) با بیش از 10 سال سابقه در حوضه‌ی طراحی و سئو، با تکیه بر دانش تیم قدرتمند خود، آماده است که سایت‌ شما را بصورت تخصصی و تضمینی طراحی و بهینه کند. با بهینه کردن اصولی سایت خود، می‌توانید رشد چشمگیر تجارت خود را شاهد باشید.

برای مشاوره رایگان و ارتباط با بخش مدیریت با در تماس باشید.

0937-0910954

031-33457806

9_ استفاده از المان‌های گرافیکی در طراحی سایت

یکی از بخش‌های مهم در سایت، بخش گرافیک است. این بخش به دلیل اینکه زیبایی ظاهری سایت را مشخص می‌کند، باعث جذب کاربر می‌شود. در این قسمت، طراح می‌تواند از تصاویر آماده در اینترنت استفاده کند که لازم نیست زمان زیادی صرف آن کند. اما چنانچه قرار است تصاویر را خودش طراحی کند، مانند: بنر اصلی سایت، لوگو سایت، تصاویر بخش‌های مختلف سایت یا فریم‌های نمایش تصاویر موجود در سایت، با توجه به زمان و انرژی که صرف این کار می‌کند، مسلما قیمت طراحی سایت اصفهان هم بالاتر می‌رود. همچنین هر اندازه که ساختار گرافیکی سایت پیچیده‌تر باشد، هزینه‎‎‌ی بیشتری باید برای سایت بپردازید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از گرافیک زیبا و جذاب باعث می‌شود کاربران ارتباط بهتری با سایت برقرار کنند. همانطور که در فروشگاه‌ها سعی می‌کنند ویترین زیبایی بچینند که باعث جذب مشتری شوند، در سایت نیز باید از المان‌های گرافیکی زیبا استفاده کنید تا کاربران را به سوی خودتان جذب کنید. پس سعی کنید سایت خود را به دست متخصصین این کار بسپرید تا از نتیجه‌ی نهایی راضی باشید.

10_ چند زبانه بودن سایت

بسیاری از صاحبان مشاغل سعی می‌کنند از چند زبان در سایت خود استفاده کنند. این کار بیشتر برای سایت‌های آموزشی، خبری و همچنین سایت‌هایی که قصد دارند فعالیت خود را بصورت بین‌المللی گسترش دهند، بکار می‌رود. هدف از این کار، ارتباط بهتر با کابران خارجی و افزایش درآمد است. این قابلیت باعث می‌شود انرژی و زمان بیشتری نسبت به سایت تک زبانه از طراح صرف شود. همچنین بروزرسانی و پشتیبانی سایت‌های چندزبانه، شرایط پیچیده‌تری دارد که در افزایش قیمت طراحی سایت اصفهان تاثیرگذار است.

11_ پشتیبانی سایت

هزینه پشتیبانی سایت، از قیمت طراحی سایت اصفهان جداست. که بعد از اتمام طراحی سایت، باید بطور ماهیانه آن را بپردازید. هر سایتی بعد از طراحی، نیاز به یک پشتیبان دارد تا بطور مداوم سایت را بروزرسانی کند و مشکلات سایت را برطرف کند. معمولا بسیاری از شرکت‌ها بعد از اتمام طراحی، برای پشتیبانی و رفع مشکلات سایت، قراردادی با مشتری امضا می‌کنند و پشتیبانی سایت را برعهده می‌گیرند.

جمع بندی

در پایان این را بدانید که قیمت طراحی سایت اصفهان موضوع ثابتی نیست و هیچ شرکتی نمی‌تواند در ابتدای کار به شما قیمت نهایی را بدهد. شما در مرحله اول باید نوع سایت، هدفی که دارید و امکاناتی که می‌خواهید در سایت باشد را به طراح اعلام کنید تا بعد از بررسی، قیمت طراحی سایت به شما اعلام شود.

 

مطالب مرتبط وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *